Welkom op Boeklezers.nl

Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »

Meedoen

Boeken

Leren zichtbaar maken met formatieve assessment - beknopte uitgave
Leren zichtbaar maken met formatieve assessment - beknopte uitgave
In haar boek ‘Leren zichtbaar maken met formatieve assessment’ laat Shirley Clarke zien hoe je het leerproces van leerlingen centraal zet. Formatieve ass... »
 
 
 
 
 

Feedback
Feedback
Feedback wordt beschouwd als één van de krachtigste invloeden op lesgeven enleren. Maar tegelijkertijd kan de impact van feedback heel wisselend zijn, afha... »
 
 
 
 
 

Formative Assessment In Action
Formative Assessment In Action
Formative Assessment in Action »
 
 
 
 
 

Leren zichtbaar maken met formatieve evaluatie
Leren zichtbaar maken met formatieve evaluatie
<p><em>“Dit is hét boek vol ideeën om het leren zichtbaar te maken. De volgende stap in het werken met leerdoelen, succescriteria en het creëren van eig... »
 
 
 
 
 

Unlocking Formative Assessment
Unlocking Formative Assessment
Practical Strategies for Enhancing Pupils' Learning in the Primary Classroom »
 
 
 
 
 

Enriching Feedback In The Primary Classroom
Enriching Feedback In The Primary Classroom
Oral and Written Feedback from Teachers and Children »
 
 
 
 
 

Active Learning Through Formative Assessment
Active Learning Through Formative Assessment
Active Learning Through Formative Assessment »
 
 
 
 
 

Leren zichtbaar maken met formatieve evaluatie
Leren zichtbaar maken met formatieve evaluatie
<p>Hoe zet je het leerproces van leerlingen centraal? Hoe zorg je ervoor dat iedere leerling kan groeien en dat elke leerling weet welke stappen hij moet zet... »
 
 
 
 
 

Targeting Assessment In The Primary Classroom
Targeting Assessment In The Primary Classroom
Strategies For Planning, Assessment, Pupil Feedback And Target Setting »
 
 
 
 
 

Growth-mindsetlessen voor de basisschool
Growth-mindsetlessen voor de basisschool
<p>We willen graag dat leerlingen nieuwe uitdagingen aangaan. Dat ze niet meteen denken: “Dit is te moeilijk voor mij, ik kan het niet.” Maar dat ze denk... »